Sopimusehdot, maksutavat ja turvallinen ostaminen
SOPIMUSEHDOT, MAKSUTAVAT JA TURVALLINEN OSTAMINEN
• Toimitusehdot
• Hinnat & Tuotteet
• Takuu & Huolto
• Tilaaminen
• Maksutavat
• Palautukset & Reklamaatiot
• Rekisteriseloste
TOIMITUSEHDOT
Tilaukset käsitellään samana arkipäivänä, kun tilaus on tehty klo 14.00 mennessä lukuun ottamatta perjantaita ja pyhäpäiviä edeltäviä arkipäiviä. Jos tilaus tehdään pyhänä tai viikonloppuna, käsitellään tilaus seuraavana arkipäivänä.
Verkkokaupassamme on ilmoitettu tuotekohtaisesti tuotteiden keskimääräiset toimitusajat, tyypillisesti ovat 1-14 päivää. Asiakaspalvelumme ilmoittaa toimitusajan tilauksen käsittelyn yhteydessä.
Yli 14 päivän toimitusajat käsitellään jälkitoimituksina, jotka asiakas on oikeutettu hyväksymään tai perumaan.
Osa maksutavoista edellyttää rekisteröitymistä asiakasrekisteriimme.
Protools Oy:n ja yritysasiakkaiden välisissä kauppasopimuksissa sovelletaan Suomen kauppalakia siltä osin kuin muuta ei ole näissä sopimusehdoissa mainittu tai erillisellä kirjallisella sopimuksella sovittu.
Protools Oy ei ole vastuussa viallisten tai väärin käytettyjen tuotteiden aiheuttamista välillisistä tai välittömistä kustannuksista. Viallisten tuotteiden kohdalla vastuu rajoittuu myyntihinnan palauttamiseen.
Jos tuotteen paketti huomataan toimituksen yhteydessä vahingoittuneeksi, tulee asiakkaan tehdä siitä reklamaatio kuljetusyhtiölle, esim. postitse toimitetussa lähetyksessä Posti Oyj:lle.
Protools järjestää yli 1000€ tilauksille ilmaisen kuljetuksen Helsinki, Vantaa, Järvenpää, Kerava, Tuusula, Nurmijärvi alueille arkisin klo 8-16 välisenä aikana asiakkaan niin halutessa. Kuljetus järjestetään seuraavan viikon kuluessa Protools Oy:lle sopivana ajankohtana.
Kassasivun lisätietoja-kenttä on tarkoitettu toimituksen lisätietoja varten. Kentässä annettuja tilaukseen liittyviä ehtoja tai vaatimuksia ei huomioida.
Protools Oy noudattaa vihreitä arvoja ja toimittaa tuotteet niiden omissa pakkauksissa, jos mahdollista. Lisäksi pyrimme kierrättämään pakkausmateriaaleja aina kun mahdollista. Tämän vuoksi alkuperäisissä pakkauksissa saattaa olla teippejä ja lähetystarroja. Jos asiakas haluaa tuotteen pakkauksen pysyvän koskemattomana, tulee siitä ilmoittaa tilauksen yhteydessä.
HINNAT & TUOTTEET
Kaikkien tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hinnat ovat voimassa verkkokaupasta tilattaessa. Hintoihin lisätään tarvittaessa toimituskulut jotka määräytyvät valitun toimitustavan mukaisesti. Toimituksen hinnat näytetään tilauksen teon yhteydessä. Protools Oy pidättää oikeuden hylätä tilauksen, mikäli hinnaston hinta on selvästi virheellinen.
Ammattikäyttöön tarkoitettujen tuotteiden käyttöönotto ja käyttäminen vaativat ammattiosaamista mikä tulee huomioida ennen tilauksen tekoa. Käytetyt alennustuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Protools.fi sivuilla olevat hinnat ovat voimassa sekä verkkokaupassa että myymälässä.
Protools ei vastaa tuotetietojen oikeellisuudesta tai niissä olevien virheiden aiheuttamista kustannuksista. Virheellisten tuotetietojen osalta vastuu rajoittuu kauppahinnan palauttamiseen.
TAKUU & HUOLTO
Protools Oy pidättää oikeuden todentaa tuotteissa havaitut virheet. Tähän varataan 1-3 arkipäivää tuotteen palautuksesta Protools Oy:n laskettuna. Asiakas voi olla myös halutessaan suoraan yhteydessä maahantuojaan / valmistajaan tai Protools Oy voi ohjata asiakkaan maahantuojan / valmistajan osoittamaan huoltoliikkeeseen, mikäli siitä on asiakkaalle selvästi hyötyä.
Protools Oy:n kautta huoltoon lähetettynä huoltoaika on 1-3 päivää pidempi kuljetuksista johtuen. Huoltoaika on merkistä ja vian laadusta riippuen yleensä 5-30 päivää. Aiheettomista takuuhuolloista aiheutuneet kulut peritään kokonaisuudessaan asiakkaalta. Tutustu tuotteen käyttöohjeisiin ja takuuehtoihin ennen sen käyttöönottoa.
Sähkötyökaluilla ja laitteilla takuu on 1 vuosi ellei muuta ole ilmoitettu. Valmistajien lisätakuut voivat vaatia laitteen rekisteröimisen valmistajan internetsivuilla. Muilla tuotteilla on normaali takuu mikä kattaa valmistusvirheistä johtuvat hajoamiset. Takuu rajoittuu kauppahinnan palauttamiseen tai uuden vastaavan tuotteen toimittamiseen.
TILAAMINEN
Tilauksen yhteydessä tulee luovuttaa täydelliset yhteystiedot. Kuluttaja-asiakkaalta nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Yritysasiakkaalta Y-tunnus, yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite sekä tarvittaessa laskutusosoite, mikäli se on eri kuin toimitusosoite.
Toimitusajat on arvioitu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Protools Oy pidättää oikeuden toimitusaika-arvioiden muutoksiin ilman ennakkovaroitusta. Erityistilauksesta valmistetuista tai muokatuista tuotteista peritään mahdollisen tilauksen peruuttamisen yhteydessä kaikki tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset täysimääräisinä tilaajalta. Jos jonkin tuotteet toimitusaika muuttuu ilmoitettua pidemmäksi, voi Protools Oy lähettää muut samassa tilauksessa olleet tuotteet normaalin toimitusajan puitteissa. Asiakas voi hyväksyä jälkitoimituksen tai peruuttaa tilauksen kokonaisuudessaan. Protools Oy:lla on oikeus veloittaa jälkitoimitusten postikulut.
MAKSUTAVAT
SVEA
Svean välityksellä tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla:
* Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Aktia, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, S-Pankki
* Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, Business Eurocard
• Mobilepay, Pivo, Siirto
• SVEA Yrityslasku, Lasku, Erämaksu
Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Protools Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Maksuihin liittyvistä reklamaatioista vastaa SVEA.
Svean asiakaspalvelu kuluttajille: https://www.svea.com/fi/fi/kuluttajat/ota-yhteytta/
Svean asiakaspalvelu yrityksille: https://www.svea.com/fi/fi/yritykset/ota-yhteytta-yritykset/
Klarna Lasku
Osta nyt, maksa myöhemmin!
Kun valitset maksutavaksi Klarna-laskun, asiointisi on turvallista ja helppoa. Saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin maksat niitä.
Klarna Erämaksu
Valitessasi joustavan erämaksun voit valita itsellesi sopivimman erämaksusuunnitelman, jonka ehdot ja kulutu esitetään sinulle heti kassalla.
Lisätietojan Klarnan maksutavoista: https://www.klarna.com/fi/smoooth/
Laskutus
Yrityksillä on mahdollisuus tehdä kanssamme laskutussopimus. Laskutussopimus tehdään Protools Oy:n kanssa ennen tilausta. Tarkistamme jokaiselta laskutusasiakkaalta luottotiedot ja päätös laskutuksesta tehdään aina yrityskohtaisesti.
Maksuehto on 14pv netto, kun tilaus on toimitettu asiakkaalle tai kuljetusyhtiölle toimitettavaksi asiakkaalle. Yrityksillä tulee olla vähintään kaksi vuotta toimintaa takanaan ja tilinpäätöstiedot tulee olla julkisesti saatavilla. Emme myönnä laskutuslupaa henkilöasiakkaille. Laskutettava minimitilaus on 100€, alle 100€ laskuihin lisäämme pienlaskutuslisän 5,00€.
Voimme myös tehdä tilauksestanne ennakkolaskun. Ota yhteyttä sähköpostilla info@protools.fi / puh. 09 7515 4700.
Kiinnostunut laskutussopimuksesta? Ota yhteyttä sähköpostilla info@protools.fi / puh. 09 7515 4700.
PALAUTUKSET & REKLAMAATIOT
Etämyynnissä käyttämättömille tuotteille on kuluttajasuojalain 6 luvun mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettava tuote tulee olla käyttämätön ja avaamattomassa paketissa mikäli tuotteeseen tutustuminen ei edellytä avaamista. Paketin tulee olla siinä kunnossa kuin se on toimitettu asiakkaalle. Hygieniatuotteilla kuten kuulosuojaimilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen. Jos tuotteeseen tutustuminen ei vaadi pakkauksen avaamista raukeaa palautusoikeus, kun paketti avataan.
Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke.
Emme vastaanota palautuksia joista ei ole sovittu ennakkoon. Palautukset tulee tehdä samassa tai vastaavassa paketissa missä Protools Oy on tuotteet toimittanut. Protools Oy ei ole vastuussa huolimattomasti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.
Mikäli palautettava tuote on virheetön, veloitetaan kaikki postikulut asiakkaalta.
Kuluttaja-asiakkaiden palautuksista tulee aina ensin olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@protools.fi tai puhelimitse 09 7515 4700. Asiakaspalvelu antaa ohjeet palautuksen tekoon. 14vrk palautusoikeus koskee ainoastaan kuluttaja-asiakkaita. Sopimusehtojen vastaisista tai aiheettomista palautuksista aiheutuneet kulut veloitetaan asiakkaalta.
Yritysasiakkaiden palautuksista tulee aina ensin olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@protools.fi tai puhelimitse 09 7515 4700. Asiakaspalvelu antaa ohjeet palautuksen tekoon. Protools Oy pidättää oikeuden hyväksyä tai hylätä palautus. Reklamaatiot tulee tehdä kirjallisesti Protools Oy:lle. Poikkeuksena huomioitava maksutavan vaikutus palautuksiin & reklamaatioon.
Mikäli asiakas jättää noutamatta tuotteen postista tai matkahuollosta, pidätämme maksusta palautuskuluina 20% tuotteen arvosta tai min. 50€ ja max. 500€.